Wie coacht mij?

Wie coacht mij?

Nou, ik!

Mijn naam is Chantal Duijvesteijn. Na mijn middelbare school heb ik aan de Universiteit van Utrecht eerst Geschiedenis gestudeerd en later een Educatieve Master gedaan. Al heel jong hielp ik bij de lokale judovereniging met het verzorgen van de trainingen. Na mijn masteropleiding wist ik dan ook heel zeker dat ik het onderwijs in zou gaan. Ik ben uiteindelijk op een middelbare school terechtgekomen waar ik heel wat jaren met plezier voor de klas heb gestaan. Per augustus 2022 heb ik de overstap naar het MBO gemaakt. Hier ben ik nu coach van en geef Nederlands aan studenten met een migratie-achtergrond. Naast mijn werk heb ik jarenlang judo-les in zowel verenigingsverband als in het regionale basisonderwijs gegeven. Zodoende heb ik inmiddels met heel veel verschillende mensen kennis mogen maken.


Elke mens is uniek. Iedereen heeft sterke en minder sterke punten, maar iedereen heeft zijn of haar eigen kwaliteiten! Zowel op school als bij de judo kom ik veel kinderen en jongeren met AD(H)D en/of andere kindeigen problematiek tegen. Ik merk dat ik naar deze leerlingen toe trek en dat zij zich bij mij op hun gemak lijken te voelen. Ik zie ook hun worsteling om zichzelf te kunnen zijn terwijl 'de hele wereld' tegen hen lijkt te zijn: ze moeten stilzitten, opletten, zich concentreren, presteren, plannen, leren, toetsen maken, opruimen, op tijd komen... Het is zó veel! Dit raakt mij. Ik werp me vaak op als voorvechter van hun talenten en kwaliteiten, zodat zij net zo goed als die 'normale' leerlingen de kansen krijgen die zij verdienen!


Ik ben zelf mama van twee kindjes (jongen, 2013 & meisje, 2016). Mijn zoon is vrij jong gediagnosticeerd met ADHD. Van dichtbij maak ik zíjn worsteling mee. Zijn zusje heeft geen officiële diagnose, maar kan er ook wat van! Het is bij ons werkelijk nóóit saai! Ik weet dus uit ervaring dat AD(H)D een uitwerking heeft op het héle gezin. Mijn ultieme wens voor mijn zoon is dat hij voor zichzelf de juiste handvatten vindt om te kunnen doen waar hij gelukkig van wordt, op een manier die bij hém past. Net als ik zijn zusje dit gun.


Na de relatiebreuk met de vader van mijn kinderen heb ik besloten het roer om te gooien: minder hoofd, meer gevoel! Meer kiezen voor wat bij mij past en opnieuw uitvinden wie ik ben. In die periode raakte ik, begin Corona-tijd, op het randje van een mentale burn-out. Toen kreeg ik tijd om na te denken over wat ik zelf wilde, zowel privé als op de werkvloer. Daar was ik al snel helder over: ik wilde het anders gaan doen en zorgen dat ik ging leven in plaats van overleven!


In 2021 besloot ik daarom de opleiding tot AD(H)D-coach bij ADHD Nederland te volgen. Tijdens het onderzoekstraject van mijn zoon besefte ik hoe belangrijk het is dat iedereen (met of zonder AD(H)D!) de tools heeft om te kunnen doen waar zij gelukkig van worden. Daar wilde ik iets in betekenen! Na de AD(H)D-coach opleiding heb ik nog twee opleidingen Systemisch Werk gevolgd. Dit heeft mij geholpen bij een 2e naderende burn-out tijdig op de rem te trappen en het écht anders te gaan doen: stoppen met die dingen die energie kosten, mijn hart volgen en vol in het leven staan! En dat is gelukt!


Met de kennis en ervaring die ik inmiddels heb, kan ik jou stap voor stap begeleiden in je zoektocht naar wat werkt voor jou!

Tot snel!


Share by: